Hladovkou k postavě modelky 

Tento článek bych rád věnoval dívkám a ženám, které si hladovkou či omezováním stravy, redukují svoji tělesnou váhu.

Až 85% světových modelek spadá do kategorie lidí s nadváhou.

 

modelka

Funguje hladovka jako prostředek k hubnutí?


Ano funguje a funguje spolehlivě.

Po pár dnech hladovění opravdu ručička váhy začne pomaličku klesat dolů, ovšem chcete takto hubnout? Myslím, že ne a jen nevědomost, lenost a nebo naprostá lhostejnost ke svému tělu a zdraví vás k tomu může přivést.

 

Hladovkou se opravdu zhubne, ale garantuji vám, že i když vám půjde váha dolů, tak nezhubnete ani jeden gram tuku.

Použití hladovky jako redukci tělesného tuku  je velmi rizikovou zkouškou pro váš organizmus a to nejen pro starší ženy, ale i pro mladé a zdravé dívky.

Jakmile omezíte přísun potravy (zvolíte hladovku), omezíte nejen přísun potravy, ale i všech živin. Po nějakých pár dnech vaše tělo opravdu začne hubnout, ale všechno, opravdu všechno, co shodíte je svalová hmota. Je to to nejhorší, co vás při hubnutí může potkat. Všechen podkožní tuk se bude vesele držet dál a vaše svalová hmota se začne výrazně ztrácet. Nejedná se však o svalovou hmotu, kterou by tělo mělo navíc, ale o aktivní svalovou hmotu kterou tělo využívá pro výkon každodenních činností.

Asi vás zarazila věta, že modelky trpí z převážné většiny nadváhou. Ano je to opravdu tak. Přesto, že vypadají vychrtle, tak při měření je výsledek nadváha. Je to způsobeno právě hladovkami, protože měřením se hodnotí poměr tuku a svalů.

Svalová hmota je zásobárna energie. Ve svalech je uložen nikoliv tuk, ale glykogen, který svaly využívají jako zdroj energie. Když omezíte přísun živin z potravin, tělo si jako zdroj energie vezme právě glykogen ze svalů a tím dochází k úbytku svalové hmoty.

Každý, kdo tohle jednou vyzkoušel zjistil, že úbytek váhy je po čase velký. Ano je, protože sval je mnohem těžší než tuk. Ale co vás určitě nemine je tzv. jojo efekt. Tělo se po pár dnech hladovky přepne do takového náhradního úsporného režimu a návratem k běžné stravě se spustí další a silnější proces ukládání tuků.

Proč to tak je?

Spousta z vás si určitě kladla tuto otázku. Proč si tělo nevezme energii s tukových zásob, ale sáhne k sebedestrukčnímu jednání?
Za tím stojí genetika a s tím uděláme pramálo. Lidský organizmus se vyvíjel tisíce let a tisíce let se potýkal s nedostatkem potravy. Tím má pevně zakódováno, že může nastat období dlouhotrvajícího nedostatku potravy a tak si k tomu tvoří zásoby. Organizmus neví, že to není moderní, že už na světě není hladomor a že máte doma plnou ledničku. Postupuje podle uložených informací, které jsme získali od našich předků.
Každá dnešní hladovka je pro něj impulz, že přišlo zlé období a po ukončení hladovky (a ztráty svalové hmoty), si tělo ihned začne své zásoby tuku zvětšovat (to je tzv. jojo efekt).

Zpět na články
Kam dál?

Trénink pro začátečníky

První polovinu kapitoly pro začátečníky bych rád věnoval lidem, kteří chtějí. Chtějí změnit své tělo k lepšímu.
Ve druhé polovině pak konkrétní plán.
První důležitý krok máte za sebou, tím bylo rozhodnutí stávající stav změnit.

 

Trénink problematických partií

Tento typ tréninku je zaměřený na ženy, co se rozhodly (záměrně nepíšu rozhodli, neboť následující tréninkový program je určen především pro ženy…) začít se zbavovat přebytečného tuku, možná vás následující řádky budou trochu inspirovat a poradí vám, jak na to…

 

Trénink na redukci hmotnosti, úbytek tuku

Trénink zaměřený na redukci tělesné hmotnosti je trénink přizpůsobený přáním klienta. Zpravidla to bývá trénink na hubnutí.

 

Sportovní trénink

Každý kdo sportuje, dosáhne v určitém čase maxima, které již nemůže sám překročit. Zde nastupujeme my, abychom klienta posunuli co možná nejdál.

 

Dornova metoda

Dornova metoda Dornova metoda je jemná manuální terapie, jejíž pomocí jsou klouby a obratle bezpečně a přesně uváděny zpět do svých původních správných poloh.