Nepsaná pravidla posilovny 

image15Zdravíme – Vede-li cesta do šatny přes posilovnu je slušné pozdravit ty, které znáte a přiberte i ty, kteří na Vás upřou pohled, je to slušnost a nic to nestojí. Od zrovna cvičících odpověď neočekávejte.

Tykáme – V posilovně si zpravidla všichni tykají. Před vstupem do posilovny si laskavě vypněte zvonění na mobilním telefonu.

 Netelefonujeme – Mezi sériemi si nevyřizujte telefonáty vsedě (vleže) na stroji, když už chcete telefonovat, tak na chodbě nebo v šatně.

 Deodorant – Větší množství použitého deodorantu nemusí být ostatním příjemné.

  • Ručník – Vezměte si sebou ručník. Ručník by měl být samozřejmě čistý. Používá se k položení na lavičku mezi vás a koženku. Pokud cvičíte na strojích bez ručníku budete za sebou nechávat  opocené lavičky, což opravdu není ani slušné ani hygienické. Ručník pak zvládne i pot z Vašeho čela.
  • Čistota – Dodržujte čistotu a pořádek (např. zmuchlaný papírový kapesník na okně je docela nechutný).
  • Obuv – Nechoďte naboso nebo v trepkách. Je to nehygienické a také nebezpečné, ve fitku je spousta železa a když Vám nic nespadne na nohu, tak se můžete snadno někde kopnout.
  • Iontový nápoj

    Iontový nápoj

    Pití – Pokud máte vlastní pití noste ho raději v plastových láhvích. Pokud spadne, tak se nerozbije a nebudou všude střepy. Stále uzavřené víčko zase zajisti, že se nevylije na koberec a neudělá skvrnu.

  • Bágl – Tašku nechte v šatně, neodkládejte ji různě po posilovně, kde se o ni můžou ostatní přizabít, v lepším případě jen překáží.
  • Rezervace – Místo na kterém cvičíte můžete označit ručníkem. Není ale slušné někde nechat ručník a jít se někam na 2 a více minut vykecávat, to už si mohl někdo zacvičit.
  • Odkládací prostor – Neodkládejte si své věci (pití, mobil, plánek, ručník) na stupínek sloužící ke cvičení pokud na něm necvičíte.
  • Obsazeno – Leží-li někde ručník, asi tam někdo cvičí, počkejte tedy zda někdo přijde než začnete na stanovišti cvičit. Pokud nikdo dlouho nejde holt dejte ručník stranou.
  • Vykecávání – V posilovně neblokujte cvičebním náčiní ať už jde o lavičky, stroje, podložky či balóny tím, že na nich sedíte a kecáte. Do posilovny chodí spoustu lidí taky cvičit.
  • Blokování – Některé cviky jsou specifické a potřebuji konkrétní stanoviště. Neblokujte je cviky, které můžete cvičit jinde.
  • Střídání – Pokud někdo požádá, jestli se s námi může u stroje střídat, vyhovte, když to nenaruší nijak Váš trénink, v opačném případě slušně odmítněte.
  • Stojan s činkami

    Stojan s činkami

    Uklízejte – Uklízejte laskavě po sobě činky a kotouče zpět do stojanů. Prakticky denně zažívám situace, kdy přijde 50 kg dívenka cvičit Leg-press a na stroji je naloženo 300 kg. To ona to po vás musí uklidit.

  • Hamouni – U lavičky si nechávejte jen činky, které opravdu potřebujete.
  • Podložky – Pokládáte -li během cvičení činky na zem, pokládejte je na k tomu určené podložky.
  • Nerváci – S činkami ani stroji se nemlátí.
  • Zase nerváci – Neřvěte přes celou místnost.
  • Trpělivost – Nemluvte na cvičícího, když cvičí. Počkejte až docvičí.
  • Zákon – Pokud si jiný cvičící kontroluje techniku v zrcadle, zbytečně se mu nestavějte do výhledu. Tohle se mi stává docela často.
  • Myslet – Přemýšlejte kolik místa bude cvičící potřebovat a nestavějte mu sebe ani jiné věci do pohybu. Vidím cvičit muže dřepy se 100 kg činkou a 1,5 metru za ním dvě dívky dělají strečink. On samozřejmě bez sparinga.
  • Všeználci – Když si někdo zkušenější všimne, že něco děláte špatně a řekne Vám to, tak se nechovejte povýšeně a radu si vyslechněte, pak už se budete moct zařídit jak chcete.
  • Úchyl

    Úchy? Ne, trenér…

    Úchyláci – Nečumte ženským na abduktoru a adduktoru mezi nohy, a i celkově se hlídejte kam čumíte, rovněž se vyhněte „vtipným“ poznámkám.

  •  Prasata – Nelepte žvýkačky na stroje a parapety. Je to hnus.
  •  Kardiaci – V posilovně s klimatizaci neotvírejte okna.
  •  Zmatkaři – Nepijte nápoje ostatním, nevíte, co v tom je.
  •  Mamuti – V šatně svými svršky zabírejte co nejméně místa.
  •  Nedočkavci – Nelezte do sprchy pokud tam stejně ještě není místo, počkejte v šatně.
  •  Pohodáři – Nesprchujte se hodinu. Už jsem zažil dokonce týpka, který si ve sprše pral oblečení.
  •  Socky – Berte si vlastní mýdlo a nežebrejte po ostatních.
  •  Sprosté slovo – Utřete se ve sprše a nezacákejte celou šatnu.
  • Negramoti – Obouvejte se a vyzouvejte se před šatnou, je-li to na dveřích uvedeno.
  • Sklerotici – Nezapomeňte při odchodu z fitka zaplatit a vrátit klíč od skříňky.
  • Čorkaři – Nalezené klíče, peněženky a mobilní telefony dejte na recepci. 
    Kam dál?

    Trénink pro začátečníky

    První polovinu kapitoly pro začátečníky bych rád věnoval lidem, kteří chtějí. Chtějí změnit své tělo k lepšímu.
    Ve druhé polovině pak konkrétní plán.
    První důležitý krok máte za sebou, tím bylo rozhodnutí stávající stav změnit.

     

    Trénink problematických partií

    Tento typ tréninku je zaměřený na ženy, co se rozhodly (záměrně nepíšu rozhodli, neboť následující tréninkový program je určen především pro ženy…) začít se zbavovat přebytečného tuku, možná vás následující řádky budou trochu inspirovat a poradí vám, jak na to…

     

    Trénink na redukci hmotnosti, úbytek tuku

    Trénink zaměřený na redukci tělesné hmotnosti je trénink přizpůsobený přáním klienta. Zpravidla to bývá trénink na hubnutí.

     

    Sportovní trénink

    Každý kdo sportuje, dosáhne v určitém čase maxima, které již nemůže sám překročit. Zde nastupujeme my, abychom klienta posunuli co možná nejdál.

     

    Dornova metoda

    Dornova metoda Dornova metoda je jemná manuální terapie, jejíž pomocí jsou klouby a obratle bezpečně a přesně uváděny zpět do svých původních správných poloh.