Trenérova poradna 

Zde najdete odpovědi na vaše dotazy

Dotazy zasílejte prostřednictvím kontaktního okna.

Dotaz ze dne 10.4.2013
Dobrý den.Brouzdám po internetu a hledám učinné cvičení na břišní svaly.Je mi 40 let,vážím 52kg a měřím 156cm.Mám dvě děti .Skoušela jsem cvičit na stránce fitnal,ale bolí mě s toho cvičení krční páteř a záda.Možná dělám něco špatně.Prosím poradte jak nejen posílit bříško,ale i menší špíček z bříška ostranit v co nejkradší době.Děkuji moc za odpověd 🙂

Dobrý den paní Věro.
Můžu Vám doporučit spoustu cviků na břicho, ale u většiny z nich Vás opravdu bude něco bolet mimo břicha. Záda, krk… Otázka je proč Vás to bolí a nebo bude bolet. Tohle se mi bude odhadovat těžko, ale pokusím se.

Bolest za krkem je převážně způsobena tím, že hlavu při cvičení předkláníte, nebo pokud máte ruce za hlavou, tak za ni taháte a tím si jakoby v tom cvičení pomáháte. Při cvičení by hlava měla být jen v mírném předsunu a v rukou, nebo dlaních volně ležet. Určitě to pomůže, ale ze začátku se chce na to soustředit a myslet na to.
Výběr cviků je složitější, protože se odvíjí od výkonnosti a stavu břišních svalů. Já si s klienty provedu svalový test a podle výsledku teprve stanovím správné cviky. Břišní svaly jsou složitější útvar a obecné cviky můžou provádět lidé, kteří mají již docela dobrou kondici. Pro méně zdatné je základem břišní svaly nejprve tzv. probudit a poté je stimulovat k práci. 
Nejzákladnějším cvikem pro toto počáteční probuzení je dýchání do břicha. Ale jak jsem již psal, je těžké Vám poradit bez toho, abych znal stupeň Vaší výkonnosti. 
 

Dotaz emailem ze dne 11.3.2013
Dobrý den. Chtěla bych se poradit, co dělat. Začala jsem cvičit na doporučení lékaře, protože mám sedavé zaměstnání a málo pohybu. Trápily mě časté bolesti v krční páteři. Trenér mi v posilovně sestavil individuální plán a několik hodin jsem cvičila pod jeho dozorem. Žádnou prohlídku mi ale nedělal, jen se mě ptal na potíže. Chvíli se to zdálo lepší, ale potom se to zhoršovalo a nyní mám bolesti větší než dřív. Ale podle trenéra cvičím technicky správně.
Děkuji za odpověď.

Ahoj Mirko.
Škoda, že mi o sobě nepíšete víc. Věk, výšku, váhu a jaké je to sedavé zaměstnání. Proto musím odpovědět obecně.
To, že cvičíte dobře technicky ještě neznamená, že cvičíte dobře. Vidím každý den cvičit lidi technicky správně(některé), přesto cvičí špatně. Že někdo umí dobře točit volantem z něj taky automaticky nedělá dobrého řidiče. Problém vidím ve špatně zvoleném tréninkovém plánu. Ten má být jak píšete individuální, ale čím? Škoda, že jste mi ten plán neposlala. Jestli Vám někdo napíše takový plán a ještě si za ně nechá zaplatit, tak by měl brát v potaz Váš zdravotní stav, Vaše případné dysbalance, apod… Pokud máte např. nestejnou výšku ramen, křivou páteř nebo pánev, zkrácené svalstvo atd., je prvořadé se na tyto dysbalance soustředit, odstranit je a potom teprve přejít na standartní trénink. 

Pro představu: pokud máte jedno rameno výš jak druhé, musíte se prvně naučit provádět všechny cviky s vyrovnanými rameny a do tréninkového plánu by měly být řazeny takové cviky, které postupně ranena srovnají. Vyžaduje to aktivní účast trenéra, který by měl tohle znát. Pokud tomu tak není, budete všechny cviky provádět nakřivo a tím si dysbalanci víc a víc prohlubovat.
Doporučuji zjistit příčinu bolestí, např. neurologem a poté se soustředit na odstranění problémů.

Zpět na články
Kam dál?

Trénink pro začátečníky

První polovinu kapitoly pro začátečníky bych rád věnoval lidem, kteří chtějí. Chtějí změnit své tělo k lepšímu.
Ve druhé polovině pak konkrétní plán.
První důležitý krok máte za sebou, tím bylo rozhodnutí stávající stav změnit.

 

Trénink problematických partií

Tento typ tréninku je zaměřený na ženy, co se rozhodly (záměrně nepíšu rozhodli, neboť následující tréninkový program je určen především pro ženy…) začít se zbavovat přebytečného tuku, možná vás následující řádky budou trochu inspirovat a poradí vám, jak na to…

 

Trénink na redukci hmotnosti, úbytek tuku

Trénink zaměřený na redukci tělesné hmotnosti je trénink přizpůsobený přáním klienta. Zpravidla to bývá trénink na hubnutí.

 

Sportovní trénink

Každý kdo sportuje, dosáhne v určitém čase maxima, které již nemůže sám překročit. Zde nastupujeme my, abychom klienta posunuli co možná nejdál.

 

Dornova metoda

Dornova metoda Dornova metoda je jemná manuální terapie, jejíž pomocí jsou klouby a obratle bezpečně a přesně uváděny zpět do svých původních správných poloh.